Voor de expositie Machtig Zilver in het Markiezenhof in 2017 illustreerde ik vele onderdelen van de puzzels, vragen en minigames in samen werking met app developer DeepApp, (hoofd)conservator Johanna en educatie-specialist Isebel Nuijten-Kemp.
De app had als doel om een speels en toegankelijk bezoek aan het museum te bieden. met als bijnaam de ‘Quest-app Zilver’ konden middelbare scholieren en jonge gezinnen informatie en de historie van het Bergen op Zoom’s zilver meekrijgen.
Het verhaal: de ziel van Jan IV van Glymes (de laatste markies van Bergen op Zoom) is in een magisch boek gevangen en er moeten 10 stukken van de Zilveren Pyxis verzameld worden om hem uit zijn papieren gevangenis te bevrijden.
4 of 5 zilveren voorwerpen moeten per kamer gevonden worden.
Deze voorwerpen zijn tekeningen van echte stukken uit de betreffende tentoonstellingsruimte. Ieder voorwerp brengt een quiz of puzzel met zich mee: zo kon je een zilveren ring smeden, kruisboogschieten en kluizen kraken waarmee je de magische Pyxis stukken bij elkaar kan sprokkelen.